Visbureau en Royal Delft vinden match met 'Blue Herring'
Wednesday July 03, 2024
‘De link tussen de Hollandse Nieuwe en onze nieuwe collectie was snel gelegd. Traditie, ambacht en cultureel erfgoed verbinden Royal Delft met de Hollandse Haring. Voor dit bijzondere evenement en de introductie van onze nieuwe collectie ‘Blue Herring’ hebben we een Limited Edition gemaakt: een exclusieve en handgeschilderde haring met een afbeelding geïnspireerd op Mesdags vloot. Wat is er mooier dan de haring op deze manier extra in de schijnwerpers te zetten? Bovendien gaat de opbrengst naar de Hersenbank van het Nederlands Herseninstituut. Het voelde voor ons beiden als de juiste match,’ aldus Sophie van de Ven, marketing manager bij Royal Delft.
Brug naar nieuwe collectie
Met deze haring legt Royal Delft de brug naar de nieuwe collectie, ontworpen door het Nederlandse ontwerpersduo Koens en Middelkoop. De haringen worden gemaakt middels de transfertechniek en zijn vanaf nu als pre-order in zes varianten verkrijgbaar via de webshop van Royal Delft.
De ‘Blue Herring’ heeft een extra bedrag van 10.000 euro opgebracht ten gunste van de Nederlandse Hersenbank.