Fish International: etalage voor nieuwe producten
Monday January 22, 2024
fish international heen. Elke twee jaar laat de enige visbeurs van Duitsland zien wat er in de branche in binnen- en buitenland gebeurt. Van zondag 25 tot en met dinsdag 27 februari 2024 komen internationale experts uit de visindustrie andermaal samen in Messe Bremen.
De negentiende editie van de visbeurs heeft wederom veel te bieden als etalage voor nieuwe producten. Ruim 300 exposanten uit binnen- en buitenland hebben zich aangemeld en tonen beproefde, innovatieve en nieuwe producten. Onder hen is Cromaris uit Kroatië. Na drie jaar ontwikkeling presenteert het bedrijf op fish international zijn nieuwste product uit eigen veredeling: de dentex (Dentex dentex). Dit is een vis met een merkbaar sterke kaak en zeer grote, scherpe tanden. Volgens eigen informatie is Cromaris het eerste bedrijf dat deze vissoort commercieel kweekt en verkoopt. “De dentex behoort tot de familie van de zeebrasem, Sparidae. Het is erg populair in het Middellandse Zeegebied vanwege zijn zachte, witte en schilferige vruchtvlees en wordt beschouwd als één van de beste vissoorten. Nu willen we dit premiumproduct op de Europese markt introduceren”, zegt Thomas Wohlert van Cromaris. De voordelen van dentex: “Het is rijk aan omega-3-vetzuren, eiwitten en is een bron van vitamine D en E. Een aantrekkelijke vis die snel groeit en weinig voer nodig heeft.”
Spannende producten
Twee grote spelers in de Duitse visindustrie bieden ook spannende producten aan voor foodretailers en foodservice: Deutsche See is samen met andere bedrijven vertegenwoordigd in de Parlevliet Group. Transgourmet Seafood uit Bremerhaven is met een aantal partnerbedrijven op 400 vierkante meter aanwezig op de visbeurs. Ralf Forner, algemeen directeur van Transgourmet Seafood, wil laten zien wat allemaal mogelijk is met sushi en sashimi en presenteert onder meer mediterrane vis en gerookte zalm van landgebonden landbouw. Tegelijkertijd wil hij de Duitse markt overtuigen van surf en turf. “Vlees en vis vullen elkaar goed aan”, zegt Forner. “In Halifax, Canada, het kreeftenmekka, wordt kreeftenvlees op delicate wijze verwerkt. Dit is een duur maar ambachtelijk product dat de markt in de VS heeft veroverd.” Hetzelfde wil Forner ook voor Duitsland, omdat het product op het bord net zo waardevol is als een goede steak van 30 euro.
Meer informatie via www.fishinternational.de
Of het nu gaat om trends, nieuwe producten of toekomstgerichte onderwerpen: wie wil weten wat er nieuw is in de visserijbranche, kan niet om de vakbeurs
De negentiende editie van de visbeurs heeft wederom veel te bieden als etalage voor nieuwe producten. Ruim 300 exposanten uit binnen- en buitenland hebben zich aangemeld en tonen beproefde, innovatieve en nieuwe producten. Onder hen is Cromaris uit Kroatië. Na drie jaar ontwikkeling presenteert het bedrijf op fish international zijn nieuwste product uit eigen veredeling: de dentex (Dentex dentex). Dit is een vis met een merkbaar sterke kaak en zeer grote, scherpe tanden. Volgens eigen informatie is Cromaris het eerste bedrijf dat deze vissoort commercieel kweekt en verkoopt. “De dentex behoort tot de familie van de zeebrasem, Sparidae. Het is erg populair in het Middellandse Zeegebied vanwege zijn zachte, witte en schilferige vruchtvlees en wordt beschouwd als één van de beste vissoorten. Nu willen we dit premiumproduct op de Europese markt introduceren”, zegt Thomas Wohlert van Cromaris. De voordelen van dentex: “Het is rijk aan omega-3-vetzuren, eiwitten en is een bron van vitamine D en E. Een aantrekkelijke vis die snel groeit en weinig voer nodig heeft.”
Spannende producten
Twee grote spelers in de Duitse visindustrie bieden ook spannende producten aan voor foodretailers en foodservice: Deutsche See is samen met andere bedrijven vertegenwoordigd in de Parlevliet Group. Transgourmet Seafood uit Bremerhaven is met een aantal partnerbedrijven op 400 vierkante meter aanwezig op de visbeurs. Ralf Forner, algemeen directeur van Transgourmet Seafood, wil laten zien wat allemaal mogelijk is met sushi en sashimi en presenteert onder meer mediterrane vis en gerookte zalm van landgebonden landbouw. Tegelijkertijd wil hij de Duitse markt overtuigen van surf en turf. “Vlees en vis vullen elkaar goed aan”, zegt Forner. “In Halifax, Canada, het kreeftenmekka, wordt kreeftenvlees op delicate wijze verwerkt. Dit is een duur maar ambachtelijk product dat de markt in de VS heeft veroverd.” Hetzelfde wil Forner ook voor Duitsland, omdat het product op het bord net zo waardevol is als een goede steak van 30 euro.
Meer informatie via www.fishinternational.de