×

Nieuw pand Habasit: ‘Trots op wat we samen voor de klant doen’

Maandag 25 november 2024
Terug naar overzicht
Deel dit artikel
Habasit Nederland heeft onlangs een belangrijke stap gezet met de verhuizing naar een nieuw pand in Nijkerk, dat slechts 600 meter van hun vorige locatie is. De verhuizing van de specialist in transportbanden geldt niet alleen een fysieke verandering, maar het is ook een beslissing die de samenwerking en klantgerichte benadering van het bedrijf versterkt. Dirk van Veen, Paul van Hoek en Jerremy Dalman van Habasit Nederland vertellen over de reis die het bedrijf doormaakt en de voordelen van het nieuwe pand.
 
Van Veen, Country Manager Benelux, legt uit dat de verhuizing volgde na een strategische beslissing van Habasit Global. “Onze productiefaciliteiten bevinden zich in verschillende landen, met een assemblagehub in Polen. Alles wat we lokaal deden, is daar nu gecentraliseerd. Daardoor was een verhuizing naar een kleiner pand een logische stap, maar we konden wel onze visie en wensen hierin verenigen. Het nieuwe pand is gasloos en biedt een moderne werkplek, die voor zowel medewerkers als klanten aantrekkelijk is. De focus ligt op het creëren van een optimale samenwerking. Teams zitten nu dichter bij elkaar, waardoor een sterk gevoel van community ontstaat. Onze strategie is simpel: tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten en leiden tot commerciële successen.”
 
Ook Sales Manager Benelux Van Hoek benadrukt de voordelen van het nieuwe pand. “Het is kleiner, maar efficiënter ingericht. Toch voelt het groter door de open ruimtes, die de samenwerking stimuleren”, zegt hij. “Afdelingen kunnen nu zowel samen als gescheiden werken. Dat verhoogt de motivatie en de samenwerking. De verhuizing is een teken van onze verdere professionalisering. Er hangt een energie van geluk en trots. Iedereen voelt zich onderdeel van de verandering en dat is zichtbaar in de positieve sfeer.”
 
Sneller en adequater
National Account Manager Dry Food Dalman ziet de verhuizing bovendien als een kans om de klant nog beter van dienst te zijn. “Het nieuwe pand biedt ons de mogelijkheid om nog dichter bij de klant te zitten, klantspecifieke oplossingen te bieden en beter te kunnen ontzorgen”, vertelt Dalman. “De afdelingen leren van elkaar en dat zorgt voor sneller en adequater werk. Dit draagt bij aan onze klantgerichte aanpak. Het nieuwe pand heeft niet alleen invloed op onze interne processen, maar ook op hoe we de klant ondersteunen. We kunnen klanten nu bijvoorbeeld ontvangen in onze nieuwe trainingsruimte, wat onze service nog verder versterkt.”
 
Habasit Nederland is trots op wat het heeft bereikt en op de positieve energie die het nieuwe pand met zich meebrengt. Het is een plek waar samenwerking, innovatie en klantgerichtheid centraal staan. Habasit wil niet alleen een stabiele speler zijn, maar ook een betrouwbare partner voor de toekomst. Van Veen besluit: “Naast dat het pand een nieuwe locatie is, is het ook een afspiegeling van de weg die we samen met onze medewerkers en klanten zijn ingeslagen.”